Klachtenregeling
Klacht- en tuchtrecht
Met ingang van 1 januari 2017 moeten alle zorgverleners in Nederland voldoen aan eisen die in het kader van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) worden gesteld. Ook mijn praktijk voldoet aan deze eisen. Graag leg ik kort uit wat dit betekent.
Klachten functionaris
Het kan voorkomen dat u als cliënt van mijn praktijk een klacht heeft over de geboden zorg. Mijn voorkeur gaat er naar uit dat u deze klacht rechtstreeks met mij bespreekt. Mocht u dat om welke reden dan ook niet prettig vinden, dan bied ik u aan om gratis gebruik te maken van een onafhankelijke klachtenfunctionaris.
Geschilleninstantie
Het staat u vrij – indien de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet tot het door u gewenste resultaat leidt – u te wenden tot de onafhankelijke geschilleninstantie waarbij ik ben aangesloten.
Met ingang van 15-01-2022 is mijn praktijk bij een door de jeugdwet en Wkkgz erkende geschilleninstantie aangesloten. De geschilleninstantie is gemachtigd om bindende adviezen uit te brengen om zo tot een schikking tussen de partijen te komen. Meer informatie vindt u via de website van Erisietsmisgegaan.nl.
Erisietsmisgegaan.nl
Wanneer u een klacht heeft, kunt u contact opnemen met Erisietsmisgegaan. Zij zullen u informeren over de mogelijkheden en eventuele verdere procedure.